Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok internetového obchodu reborn-w.sk
neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
I. Článok
Všeobecné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup internetovej stránky www.reborn-w.sk, ktorej prevádzkovateľom je REBORN-W s.r.o., so sídlom Nábrežie Dukelských Hrdinov 860/14, 977 01 Brezno, IČO: 53370759, DIČ: 2121355709, IČ DPH: SK2121355709, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, vložka číslo: 39900/S, poštová adresa: Jergov 169/21, 976 52 Čierny Balog (ďalej len „Obchodník“), a kupujúceho (ďalej len „Spotrebiteľ“ alebo „Kupujúci“) pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru zakúpeného na internetovej stránke www.reborn-w.sk a upravuje práva a povinnosti Obchodníka a Kupujúceho (ďalej spoločne len „Zmluvné strany“).
- Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru zakúpeného na www.reborn-w.sk, ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán, sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka (§ 619 až § 627) a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
- Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) zákona č. 108/2024 Z. z., pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru zakúpeného na www.reborn-w.sk, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmto reklamačným poriadkom Obchodníka a bez výhrad s ním súhlasí. Tento prejav vôle je okamihom, kedy sa reklamačný poriadok stáva pre Kupujúceho záväzným.
- Reklamačný poriadok je verejne dostupný na internetovej stránke www.reborn-w.sk a v sídle Obchodníka.
II. Článok
Kontrola tovaru pri prevzatí.
- Pri preberaní tovaru je Kupujúci odporúčaný, nie povinný, skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade zjavného poškodenia obalu má Kupujúci právo odmietnuť prevziať zásielku alebo spísať s prepravcom – kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Takto spísaný protokol uľahčí vybavenie prípadnej reklamácie, ale jeho absencia nezbavuje Kupujúceho práva uplatniť reklamáciu podľa zákona.
- Kupujúci je oprávnený po prevzatí tovar prehliadnuť a v prípade zistenia nekompletnosti objednávky alebo poškodenia tovaru uplatniť reklamáciu u Obchodníka bez zbytočného odkladu. Neoznámenie vady ihneď po prevzatí neznamená zánik práva z vád tovaru – spotrebiteľ môže reklamovať vady, ktoré sa prejavia v zákonnej záručnej dobe.
- Kupujúci je oprávnený reklamovať vady a nedostatky tovaru zakúpeného na www.reborn-w.sk podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa. V prípade Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, sa postupuje podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
III.Článok
Záručné podmienky a záručná doba
- Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov, ktorá začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim, ak nie je uvedené inak. Na vybrané druhy tovaru môže byť Kupujúcemu poskytnutá aj dlhšia záručná doba. Závady tovaru a nároky vyplývajúce zo závad tovaru je možné uplatniť počas záručnej doby.
- Faktúra v elektronickej forme je podľa § 32 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve právoplatným daňovým dokladom a bude na základe vyžiadania zaslaná na e-mailovú adresu Kupujúceho. Obchodník nezodpovedá za jej nedoručenie v prípade, že Kupujúci zadal nesprávnu alebo nefunkčnú e-mailovú adresu.
- Reklamovať je možné iba tovar zakúpený u Obchodníka a riadne zaplatený. Kupujúci je povinný vo formulári reklamácie čo najpresnejšie popísať závadu, pre ktorú tovar reklamuje.
- Za závadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastností, ktorá vznikla počas záručnej doby v dôsledku bežného opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, prirodzených zmien materiálov, z dôvodu poškodenia Kupujúcim alebo treťou osobou, alebo v dôsledku nesprávneho zásahu.
- Oprávnená reklamácia je pre Kupujúceho bezplatná. Obchodník uhradí všetky náklady spojené s vybavením oprávnenej reklamácie vrátane nákladov na dopravu.
- Obchodník alebo ním poverená osoba je povinný vybaviť reklamáciu bez zbytočného odkladu, v jednoduchých prípadoch ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Kupujúci obdrží pri uplatnení reklamácie potvrdenie (napr. e-mailom) obsahujúce dátum uplatnenia reklamácie, označenie tovaru, opis závady a požadovaný spôsob vybavenia reklamácie.
- Po vybavení reklamácie vydá Obchodník Kupujúcemu písomný doklad o spôsobe vybavenia reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
- Ak Kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie, má právo obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo využiť postup alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
IV. Článok
Reklamačný formulár
- Kupujúci môže uplatniť reklamáciu: zaslaním reklamovaného tovaru na adresu Obchodníka uvedenú nižšie (nie na dobierku), osobným doručením na kontaktnú adresu Obchodníka, alebo elektronicky prostredníctvom e-mailu, pričom nie je povinný použiť osobitný formulár, ak reklamácia obsahuje zákonom vyžadované údaje. Odporúčame tovar vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Kupujúci nie je povinný zasielať tovar doporučene alebo ako poistenú zásielku, avšak odporúča sa to z dôvodu bezpečnosti.
- Pre rýchlejšie vybavenie reklamácie je vhodné uviesť tieto údaje: identifikáciu Kupujúceho (meno a priezvisko/názov, adresa, kontakt), číslo objednávky alebo faktúry, dátum prevzatia tovaru, označenie tovaru a popis reklamovanej vady, preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, vrátenie ceny, zľava). Kupujúci môže priložiť kópiu dokladu o kúpe, avšak reklamácia nemôže byť zamietnutá, ak ho nepredloží – postačuje preukázanie kúpy iným vhodným spôsobom.
- Obchodník vydá Kupujúcemu pri uplatnení reklamácie potvrdenie, ktoré obsahuje dátum uplatnenia reklamácie, označenie tovaru, opis vady a požadovaný spôsob vybavenia.
- Reklamácia bude vybavená v zákonnej lehote, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Kupujúci obdrží písomný doklad o spôsobe vybavenia reklamácie.
- V prípade oprávnenej reklamácie hradí všetky náklady Obchodník. V prípade odstúpenia od zmluvy vráti Obchodník Kupujúcemu zaplatenú cenu tovaru najneskôr do 14 dní od odstúpenia, rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri platbe, pokiaľ sa nedohodnú inak.
Tlačivo - Reklamačný formulár na stiahnutie
V. Článok
Záverečné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok Obchodníka.
- Obchodník je oprávnený meniť a dopĺňať tento reklamačný poriadok. Nové znenie je účinné dňom jeho zverejnenia na internetovej stránke www.reborn-w.sk a vzťahuje sa na reklamácie tovaru zakúpeného po dátume jeho zverejnenia. Na zmluvy uzavreté pred účinnosťou nového znenia sa použije reklamačný poriadok platný v čase uzavretia zmluvy.