Obchodné podmienky

 

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu reborn-w.sk.

I. Úvodne ustanovenia 

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti obchodníka a spotrebiteľa pri kúpe produktov prostredníctvom internetového obchodu www.reborn-w.sk.

2. Obchodník:

Obchodné meno: Reborn-w, s. r. o.

Sídlo: Nábrežie Dukelských Hrdinov 860/14,977 01 Brezno

IČO: 53370759

DIČ: 2121355709

IČ DPH: SK2121355709

Zapísaný v: Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, vložka číslo: 39900/S

Kontaktné údaje:

e-mail: info@reborn-w.sk

tel.: 0907 836 264

poštová adresa na doručovanie odstúpení a reklamácií: Jergov 169/21, 976 52  Čierny Balog

3. Pojmy:

Obchodník – fyzická alebo právnická osoba, ktorá ponúka alebo predáva produkty v rámci svojej podnikateľskej činnosti.

Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

Produkt – tovar, služba, digitálny obsah alebo digitálna služba ponúkaná prostredníctvom e-shopu obchodníka. 

 

II. Objednávka a uzatvorenie zmluvy

1. Objednávka vytvorená prostredníctvom internetového obchodu www.reborn-w.sk predstavuje návrh spotrebiteľa na uzatvorenie kúpnej zmluvy.

2. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom, keď obchodník potvrdí objednávku spotrebiteľa prostredníctvom e-mailu zaslaného na adresu uvedenú v objednávke.

3. Pred odoslaním objednávky je spotrebiteľovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, vrátane možnosti zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov.

4. Spotrebiteľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí. Na túto skutočnosť je pri odoslaní objednávky výslovne upozornený.

 

III. Cena produktov a platobné podmienky

1. Všetky ceny produktov uvedené v internetovom obchode www.reborn-w.sk sú konečné a obsahujú daň z pridanej hodnoty (DPH) a všetky ostatné dane a poplatky, ktoré je spotrebiteľ povinný zaplatiť za produkt.

2. Cena produktu platí taká, aká je uvedená v čase odoslania objednávky spotrebiteľom. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu cien, pričom táto zmena nemá vplyv na už odoslané objednávky.

3. Ak je k produktu poskytovaná zľava, obchodník uvádza aj informáciu o najnižšej cene, za ktorú bol daný produkt predávaný v období 30 dní pred poskytnutím zľavy. Ak je produkt ponúkaný kratšie, uvádza sa najnižšia cena za celé obdobie predaja produktu.

4. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu spôsobom zvoleným pri objednávke:

  • platbou prevodom na účet obchodníka,
  • platbou kartou online,
  • platbou na dobierku.

5. V prípade platby vopred sa kúpna cena považuje za uhradenú pripísaním celej sumy na účet obchodníka.

 

IV. Dodanie produktov a prechod vlastníckeho práva 

1. Obchodník dodá spotrebiteľovi objednaný produkt spôsobom, ktorý si spotrebiteľ zvolil pri objednávke.

2. Náklady na dodanie produktu (poštovné, kuriérske služby a pod.) znáša spotrebiteľ podľa aktuálneho cenníka obchodníka, ktorý je vždy zverejnený na webovej stránke e-shopu pred dokončením objednávky.

3. Spotrebiteľ je o výške nákladov na dopravu informovaný ešte pred odoslaním objednávky.

4. V prípade odstúpenia od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi aj náklady na dodanie produktu, avšak iba vo výške najlacnejšieho bežného spôsobu dodania, ktorý obchodník ponúka.

5. Ak spotrebiteľ zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania, rozdiel znáša spotrebiteľ.

6. Riziko poškodenia a zničenia produktu prechádza na spotrebiteľa momentom jeho prevzatia.

7. Vlastnícke právo k produktu prechádza na spotrebiteľa až úplným zaplatením kúpnej ceny a jeho prevzatím.

 

V. Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa

1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia produktu. Ak je predmetom kúpnej zmluvy dodanie viacerých produktov objednaných jednou objednávkou, lehota plynie odo dňa prevzatia posledného dodaného produktu. Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj pred samotným dodaním produktu.

2. Spotrebiteľ je povinný doručiť obchodníkovi odstúpenie od zmluvy v lehote podľa odseku 1 – a to buď písomne na adresu obchodníka uvedenú v kontaktoch, alebo elektronicky na e-mailovú adresu obchodníka. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť produkt späť obchodníkovi spolu s príslušnou dokumentáciou (napr. originálom faktúry, návodom a ďalšími dokumentmi, ktoré mu boli doručené spolu s produktom), najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Odporúčame spotrebiteľovi, aby si vyhotovil kópiu faktúry a zaslal produkt doporučene alebo ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár dostupný na stránke obchodníka.

3. Produkt nám nezasielajte na dobierku – takáto zásielka nebude prevzatá.

4. Obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy vrátane nákladov na dopravu v súlade s § 26 ods. 4 zákona č. 108/2024 Z. z., a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy. Obchodník však nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby predtým, ako mu bude doručený produkt, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže jeho zaslanie, ak obchodník neponúkol, že si produkt vyzdvihne sám.

5. Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ, ak obchodník výslovne neuviedol, že ich preberá na seba.

6. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na produkty a služby, ktoré sú vymedzené v § 28 zákona č. 108/2024 Z. z. (napr. personalizované produkty, rýchlo sa kaziaci tovar, hygienicky zapečatený tovar po porušení obalu a pod.).

7. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty produktu, ktoré vzniklo v dôsledku jeho používania nad rámec potrebný na zistenie funkčnosti a vlastností produktu.

 

VI. Reklamačné konanie a zodpovednosť za vady

1. Obchodník zodpovedá za vady produktu, ktoré mal produkt pri prevzatí spotrebiteľom, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí v záručnej dobe.

2. Záručná doba na produkty je 24 mesiacov, ak nie je pri konkrétnom produkte uvedené inak alebo ak zákon neustanovuje kratšiu záručnú dobu (napr. pri potravinách alebo produktoch s obmedzenou životnosťou).

3. Spotrebiteľ je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady produktu. Reklamáciu je možné uplatniť:

  • písomne na adrese obchodníka uvedenej v kontaktoch,
  • osobne na prevádzke obchodníka (ak je k dispozícii),
  • elektronicky na e-mailovej adrese obchodníka.

4. Spotrebiteľ je povinný pri uplatnení reklamácie predložiť doklad o kúpe (napr. faktúru, objednávku alebo iný doklad preukazujúci kúpu produktu u obchodníka).

5. Obchodník alebo ním poverená osoba je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo požadovať výmenu produktu za nový.

6. Ak má produkt vadu, spotrebiteľ má právo požadovať:

  • bezplatné odstránenie vady,
  • primeranú zľavu z ceny produktu,
  • výmenu produktu za nový (ak je to primerané vzhľadom na povahu vady),
  • odstúpenie od zmluvy (ak ide o podstatné porušenie zmluvy).

7. Pri posudzovaní reklamácie obchodník nie je povinný predložiť odborný posudok. Reklamáciu môže zamietnuť aj na základe vlastného odôvodnenia, ktoré je povinný spotrebiteľovi písomne oznámiť.

8. O výsledku reklamácie bude spotrebiteľ informovaný bezodkladne po jej vybavení, a to písomne alebo elektronicky.

9. Reklamovaný produkt je spotrebiteľ povinný doručiť obchodníkovi čistý a hygienicky nezávadný.

10. Ustanovenia tohto reklamačného konania sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z.

VII. Ochrana osobných údajov

1. Obchodník spracúva osobné údaje spotrebiteľa v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

2. Spracúvané osobné údaje sú tie, ktoré spotrebiteľ poskytne pri objednávke, registrácii alebo komunikácii s obchodníkom (najmä meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail, údaje na fakturáciu a doručenie).

3. Účelom spracúvania osobných údajov je:

  • vybavenie objednávky a plnenie kúpnej zmluvy,
  • vedenie účtovníctva a plnenie zákonných povinností,
  • komunikácia so spotrebiteľom,
  • pri udelení súhlasu – aj zasielanie newsletterov a marketingových ponúk.

4. Právnym základom spracúvania je plnenie zmluvy, zákonná povinnosť, oprávnený záujem obchodníka alebo súhlas spotrebiteľa (ak je vyžadovaný).

5. Osobné údaje sú uchovávané po dobu nevyhnutnú na účely, na ktoré sa spracúvajú, najdlhšie však po dobu určenú právnymi predpismi (napr. účtovné doklady 10 rokov).

6. Osobné údaje môžu byť sprístupnené tretím stranám – najmä poskytovateľom kuriérskych a poštových služieb, poskytovateľom platobných služieb a účtovníkom – výhradne za účelom vybavenia objednávky alebo plnenia zákonných povinností.

7. Spotrebiteľ má právo:

  • na prístup k svojim osobným údajom,
  • na ich opravu alebo doplnenie,
  • na vymazanie („právo byť zabudnutý“),
  • na obmedzenie spracúvania,
  • na prenosnosť údajov,
  • namietať proti spracúvaniu.

8. Ak spotrebiteľ udelil súhlas so spracúvaním na marketingové účely, môže ho kedykoľvek odvolať kliknutím na odhlasovací odkaz v e-maily alebo kontaktovaním obchodníka.

9. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v dokumente Zásady ochrany osobných údajov, ktorý je dostupný na webovej stránke obchodníka.

 

VIII. Alternatívne riešenie sporov a mimosúdne riešenie sporov

1. Obchodník sa snaží riešiť akékoľvek spory so spotrebiteľom priamo a dohody cestou predchádzajúcej komunikácie.

2. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka s podnetom alebo sťažnosťou a obchodník je povinný vybaviť ju v primeranej lehote.

3. Ak spor nemožno vyriešiť dohodou, spotrebiteľ má právo uplatniť svoje nároky prostredníctvom mimosúdneho riešenia sporov:

  • Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) – podnet možno podať na adrese: Štátny dozorný orgán, www.soi.sk, e-mail: info@soi.sk.
  • Online platforma pre riešenie sporov (ODR) EÚ – dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr

4. Tento mechanizmus je bezplatný pre spotrebiteľa a umožňuje rýchlejšie riešenie sporov bez súdneho konania.

5. Spotrebiteľ môže súčasne uplatniť svoje práva aj súdnou cestou, pričom využitie mimosúdneho riešenia nie je podmienkou pre súdne konanie.

 

IX. Záverečné ustanovenia a platnosť obchodných podmienok 

1. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1. 9. 2025 a platia pre všetky objednávky a zmluvy uzavreté po tomto dátume.

2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok. Zmeny obchodných podmienok sú účinné od okamihu ich zverejnenia na webovej stránke www.reborn-w.sk.

3. Spotrebiteľ má právo kedykoľvek si obchodné podmienky prečítať a oboznámiť sa s ich znením pred odoslaním objednávky.

4. V prípade, že niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok sú alebo sa stanú neplatnými, zostávajú ostatné ustanovenia v platnosti. Neplatné ustanovenie bude nahradené platným ustanovením, ktoré sa čo najviac približuje pôvodnému zmyslu.

5. Tieto obchodné podmienky sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a platnými právnymi predpismi.

6. Spotrebiteľ a obchodník sa zaväzujú riešiť prípadné spory najprv dohodou alebo mimosúdnym riešením podľa § 8 týchto obchodných podmienok.

7. Týmto sú všetky predchádzajúce verzie obchodných podmienok obchodníka zrušené a nenadobúdajú účinnosť voči spotrebiteľovi po nadobudnutí účinnosti týchto obchodných podmienok.

 

© REBORN-W.SK. Všetky práva vyhradené. Akékoľvek použitie obsahu - častí alebo celku, najmä rozmnožovanie a šírenie textov, obrázkov, fotografií či ukážok akýmkoľvek mechanickým alebo elektronickým spôsobom je bez písomného povolenia a súhlasu od reborn-w.sk zakázané.